Biz Kimiz?

Biz Maden Fakültelerinden yeni mezun olmuş, iş arayan bir grup maden ve jeoloji mühendisiyiz. İnternet üzerinde biraraya geldik. Bu blogu kurmaya karar verdik.
Üniversite sınavına girdiğimizde Maden Mühendisi, jeoloji mühendisi olmak ilk tercihimiz değildi belki. Ancak biz madenciligi tanıdıkça çok sevdik.
Endüstri mühendisliği, işletme okuyup uluslararası bir şirketin ürünlerini Türkiye’ye satmak için serin ofislerde kafa patlatacağımıza; Maden Mühendisleri olarak Türkiye’nin sahip olduğu zenginlikleri gün yüzüne çıkarmak için güneşin altında dağları deleriz daha iyi dedik.

Ancak mezun olunca anladık ki bu heyecanımıza karşılık verecek bir iş sahası bizi beklemiyor. Türkiye’de madencilik ŞEYTAN ilan edilmiş durumda. Türkiye’de madencilik yapanlar, Avrupalı sömürgeciler gibi gösteriliyor. Uluslararası destekli bazı sivil toplum örgütleri müthiş bir dezenformasyon yapıyor. Medya, çevre duyarlılığı adına madenlerle ilgili olumsuz haberlere sorgusuz sualsiz atlıyor. Bu medya baskısı hükümetlerin cesur davranmasına izin vermiyor. Maden bürokrasisi risk almıyor. Muhalefet, bu konuyu hükümeti eleştirmek adına kullanıyor. Üniversitelerin bu işe ayıracak ne gücü ne de enerjisi var. Türkiye’de madencilik yapan yerli firmalar ellerini taşın altına koymuyor. Uluslararası sermayeli şirketler Türkiye’nin şartlarını bilmeden eylem planı yapıyor, tutmuyor.
Kısacası Türkiye’de madencilik sektörünün önünü açmak için kimse bir şey yapmıyor/yapamıyor.
İş başa düştü. Kendi önümüzü kendimiz açacağız. Maden Öğrencileri Kolektifi olarak gücümüz yettiğince, en azından iş bulana kadar zamanımız varken, doğru bilinen yanlışları anlatmaya, madenciliğin önünü tıkayan insanları ve kurumları deşifre etmeye, madenciliğin ülkemiz ve geleceğimiz için barındırdığı fırsatları açıklamaya çalışacağız.

Kaç kisiyiz?
Madencilik; Jeoloji Mühendisligi, Maden mühendisligi, Metalurji Mühendisligi ve Malzeme Mühendisligi olmak üzere dört mühendislik disiplini ile ilgili bir alandır. Maden mühendisliği eğitimi Türkiye'de 18 üniversitede birinci ve ikinci eğitim olarak 25 bölümde verilmektedir. Bu bölümlere yıllık 800-900 civarında yeni öğrenci alınmaktadır. Yıllık mezun sayısı ise 1200 civarındadır. Bunların ise yakaşık 200’ü yüksek maden mühendisligine devam etmektedir.  Ancak bu mezunların çok az bir kısmı madencilikle ilgilenebilmekte, akademisyen olmayı başaran şanslı yalaşık 200 öğrenci haricindekiler, finans, pazarlama gibi sahalarda iş bulmaya çalışmaktadır. Sahip olduğu maden rezerviyle tam bir maden ülkesi olma potansiyeli olan Türkiye’de bir jeologun, bir maden mühendisinin iş bulamaması Türkiye adına büyük bir kayıptır.
Kariyer ve istihdam olanakları bu şekilde kısıtı olduğundan üniversitelerin ilgili bölümlerine yeterince rağbet olmamaktadır.

1 yorum:

  1. Güzel bir girişim... İçerik geliştirilebilir mi?

    YanıtlaSil